I. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
- Účelem těchto Podmínek prodeje na Akcích pořádaných organizací Brána Jihlavy (dále jen Podmínky prodeje) je stanovení podmínek pro prodej a poskytování služeb na Akcích, konaných na území města Jihlavy a pořádaných organizací Brána Jihlavy,příspěvková organizace, se sídlem Divadelní 1365/4, Jihlava, IČO: 09718044(dále jen Pořadatel).
- Stánkem se rozumí zařízení sloužící k poskytování prodeje - tj. stánky, samostatné prodejní pulty, vozidla nebo přívěsná vozidla, pojízdná nebo mobilní prodejna.
- Prodejcem se rozumí schválený Zájemce o účast na Akci.
- Akcí se rozumí veškeré kulturní, sportovní, společenské, volnočasové a jiné události organizované nebo spoluorganizované organizací Brána Jihlavy,
II. REGISTRACE ÚČASTI NA AKCI
- Zájemce o prodej na Akci se registruje výhradně prostřednictvím online přihlašovacího formuláře (dále přihláška) na adrese www.branajihlavy.cz/stankari.
- Aby přihláška byla platná, musí Zájemce o prodej do přihlášky uvést/vložit:
a) své kontaktní údaje
b) údaje o typu a rozměry stánku
c) fotografii stánku
d) informace o povaze nabízeného zboží nebo služby
e) požadavek na přívod elektrické energie
- Dalším krokem přihlášky je výběr Akcí, kterých se Zájemce chce zúčastnit.
- Pro odeslání žádosti musí Zájemce zaškrtnutím pole potvrdit, že si přečetl a souhlasí s těmito Podmínkami prodeje a se zpracováním osobních údajů.
III. ÚČAST NA AKCI
- Pořadatel si vyhrazuje právo na schvalování Zájemců o prodej, zejména z důvodu technického zajištění, různorodosti sortimentu a tematického pojetí každé akce. Hlavními kritérii při rozhodování o výběru Prodejců jsou:
a) Úplnost vyplnění přihlášky – včetně fotografie
b) Kvalita sortimentu
c) Estetická úroveň stánku
d) Rozmanitost nabídky na trhu vzhledem k ostatním přihlášeným
e) Spolehlivost
f) Datum přihlášení - Vybrané Zájemce Pořadatel kontaktuje nejpozději 21 dnů před zahájením akce s potvrzením účasti.
- Potvrzením účasti ze strany Pořadatele se Zájemce o prodej stává Prodejcem.
- Seznam vybraných Prodejců bude zveřejněn na webu Pořadatele nejpozději měsíc před Akcí.
- Prodejce má právo bez udání důvodu a jakéhokoliv postihu zrušit svoji účast nejpozději 14 dní před konáním Akce zasláním písemné omluvy na email: stankari@branajihlavy.cz.
- Prodejce je povinen se vybrané Akce zúčastnit. Pokud tuto svoji povinnost poruší, zavazuje se Prodejce uhradit smluvní pokutu ve výši 50% denní sazby za zprostředkování prodeje konkrétní akce. Tato smluvní pokuta je splatná do 15 dnů ode dne doručení jejího vyúčtování Prodejci.
- Pořadatel si vyhrazuje právo vyloučit z prodeje nevhodný sortiment nebo jeho část a požadovat zachování sortimentu dle schválené přihlášky. Pořadatel má právo z Akce vyloučit Prodejce, který porušil tyto Podmínky prodeje, a to bez nároku na vrácení uhrazeného nájemného.
IV. PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Služba zprostředkování prodeje bude Prodejcům zpoplatněna dle aktuálního ceníku, který je zveřejněný na webové stránce www.branajihlavy.cz/stankari.
- Poplatek za zprostředkování prodeje může Prodejce uhradit dvěma způsoby. Preferovaný způsob úhrady zaškrtává v přihlášce.
a) Bezhotovostně platebním převodem na základě faktury, kterou Pořadatel vystaví nejpozději 45 dní před konáním dané Akce. Platba bude provedena na číslo účtu Pořadatele 6002394389/0800
b) Hotově nejpozději v den konání Akce od 8:00 do 10:00 na pokladně Turistického informačního centra na Bráně Matky Boží (Věžní 4785/1,586 01, Jihlava).
c) Hotově v den konání Akce od 10:00 do 18:00 vůči příjmovému dokladu vystavenému pořadatelem.
IV. VJEZDY, PARKOVÁNÍ, ČAS PRODEJE
- Parkování pro Prodejce bude zajištěno. Informace o parkování budou Prodejcům poskytnuty nejpozději v den konání Akce, na místě konání.
- Pro Akce konané na Masarykově náměstí je vjezd a výjezd povolen stávajícími nájezdy tak, aby nebyly porušeny obrubníky chodníků. Stání automobilů na ploše náměstí není povoleno.
- Prodejce se zavazuje mít svůj stánek otevřený v den konání Akce v průběhu celé doby konání Akce. U jarmarků je to od 10:00 do 18:00, u jiných Akcí nejčastěji od 14:00 do 22:00. Tuto dobu lze po domluvě s Pořadatelem i překročit.
- Zahájení i ukončení prodeje Prodejce provede tak, aby nebylo narušeno konání Akce a byla zajištěna bezpečnost návštěvníků.
V. POVINNOSTI PRODEJCE
Prodejci jsou povinni se řídit platnými předpisy souvisejícími s jejich činností. Za činnost související s uskutečněním prodeje a službami v rámci Akce je plně odpovědný Prodejce.
- Typ stánku – Nerozhodne-li Pořadatel jinak, jsou preferovány stánky s dřevěnou nebo kovovou konstrukcí, kryté textilní nebo plátěnou plachtou. Na adventních trzích stánky poskytuje Pořadatel v rámci ceny za zprostředkování prodeje.
- Umístění stánku a čas jeho stavby určuje Pořadatel. Nelze mezi sebou měnit prodejní místa bez souhlasu Pořadatele (zejména z důvodu přívodu el. proudu). Při stavbě stánku nesmí být porušen povrch místa. Prodejce musí dodržet rozměry stánku tak, jak je uvedl v přihlášce.
- Označení stánku – Prodejce musí označit stánek jménem a příjmením, nebo obchodní firmou nebo názvem podnikatele, jeho identifikačním číslem osoby, údajem o sídle a jménem a příjmením osoby odpovědné za činnost stánku.
- Označení zboží – Prodávaný sortiment musí být viditelně označen cenovkami a měrnou jednotkou, ke které se cena váže. Případně je nutné všechny informace uvést v ceníku vyvěšeném na viditelném a zákazníkovi přístupném místě. Prodávající musí zajistit, aby jím prodávané zboží a výrobky byly přímo, viditelně a srozumitelně označeny označením výrobce, údaji o hmotnosti nebo množství. Potravinářské výrobky musí být označeny datem minimální trvanlivosti nebo datem použitelnosti, jde-li o potraviny podléhající zkáze.
- Původ zboží – Prodejce je na vyzvání povinen předložit doklady prokazující způsob nabytí prodávaného zboží nebo materiálu k poskytování služeb(např. faktury apod.)
- Živnost – Prodejce je povinen dodržovat ustanovení zákona o živnostenském podnikání, pokud se na něj vztahuje. Prodejce je povinen vydat na žádost zákazníka doklad o poskytnutí služby nebo o prodeji zboží (paragon apod.).
- Totožnost Prodejce – Prodejce nebo osoba jednající jménem Prodejce ve stánku musí na vyzvání prokázat totožnost, tj. mít u sebe občanský průkaz nebo jiný doklad. V případě zastoupení, musí zastupující při kontrole doložit dohodu o provedení práce či činnosti.
- Vratné kelímky – Prodejci nápojů jsou povinni používat pouze vratné kelímky, na jarmarcích v prosinci příslušného kalendářního roku pak kelímky s vánoční tématikou bez uvedení log. Na jarmarcích pořádaných Pořadatelem platí zákaz používání jednorázových kelímků.
- Obaly použité pro první a další balení potravin nesmí být zdrojem kontaminace. Materiály pro první balení musí být skladovány tak, aby nebyly vystaveny riziku kontaminace.
- Pořádek – V místě stánku a okolí musí Prodejce udržovat pořádek a čistotu. Na odpady Pořadatel zajistí odpadové nádoby.
- Revize elektřiny – Prodejce předloží platnou revizi k jednotlivým elektrickým zařízením, které uvedl v přihlášce (elektrospotřebič,osvětlení stánku a elektrický prodlužovací kabel) a budou použity v rámci prodeje. Bez platné revize, která bude namístě kontrolována, nebudou elektrická zařízení připojena. Elektřina přivedená do stánku dle požadavku Prodejce bude sloužit pouze k účelům uvedeným v přihlášce. Prodlužovací kabely Pořadatel nezajišťuje.
- Zákaz prodeje – Na Akcích je zakázáno prodávat: živá zvířata, syrové maso a vnitřnosti (s výjimkou baleného masa), kachní a husí vejce, mlékárensky nezpracované mléko, předměty erotického zaměření,omamné látky, zbraně a střelivo, věci propagující rasismus, fašismus.
- Hygiena – Všichni Prodejci potravin jsou povinni dodržovat hygienické a veterinární předpisy a Desatero státní veterinární správy.
- Prodejci živočišných produktů musí odpovídajícím způsobem zajistit čištění, je-li nezbytné,a dezinfekci pracovních nástrojů a zařízení. Tito prodejci musí mít k dispozici odpovídající zařízení pro hygienické skladování a skladování a odstraňování nebezpečných a/nebo nepoživatelných látek a odpadu. Potraviny musí být umístěny tak, aby bylo zabráněno riziku kontaminace.Prodejci živočišných produktů musí nosit vhodný čistý a je-li nezbytné, ochranný oděv, musí dbát na vysoký stupeň čistoty.
- Vedlejší živočišné produkty – Pokud by došlo k tomu,že se vyskytnou vedlejší živočišné produkty II. a III. kategorie, které nejsou určeny k výživě lidí - dále jen VŽP, tedy odpad živočišného původu, je Prodejce povinen zavolat asanační podnik(kafilérii), která zajistí jeho neškodné odstranění. Kontakt: ASAP s.r.o., 582 56 Věž č. p. 145, tel. 569 408 111. K dispozici musí mít Prodejce odpovídající zařízení pro hygienické skladování těchto odpadů až do jejich odvozu asanační službou (uzavíratelné nádoby, které musí být vhodně konstruovány, udržovány, snadno čistitelné, a je-li nezbytné,dezinfikovatelné). Prodejci, kteří nabízejí živočišné produkty na trzích opakovaně, musí při likvidaci VŽP vystavit obchodní doklad o odvozu a na vyžádání jej předložit kontrolnímu orgánu.
- Tekoucí voda – Provozovatelé potravinářských provozů mají od Pořadatele za účelem zajištění požadavků provozní hygieny a umývání rukou obsluhy k dispozici tekoucí pitnou vodu. Při trzích na Masarykově náměstí je to vývod vody umístěný u morového sloupu, při farmářských trzích jsou to vyhrazené toalety na Turistickém informačním centru. Pro přípravu občerstvení musí použít balenou vodu.
- Zásady HACCP – Při jakékoliv manipulaci s potravinami musí být uplatňovány zásady HACCP.
- Vyhrazené WC – Prodejci nebalených potravin jsou povinni používat pro ně vyčleněné WC nebo mobilní WC, jejichž umístění se dozví před každou akcí v organizačním mailu zaslaném Pořadatelem.
- Oznamovací povinnost – Provozovatelé stravovacích služeb mají ze zákona povinnost oznámit zahájení předmětné činnosti na Krajskou hygienickou stanici Kraje Vysočina.